Friday, April 24, 2009

PM ke-6

Tetiba terasa terpanggil untuk berkongsi pasal perlantikan Dato' Seri Najib Tun Razak sebagai PM kita yg ke-6..bukan apa..DS Najib kan orang Pahang..walaupun saya bkn org Pekan tmpt kelahiran beliau..tp sbg org Ktn..saya tumpang gembira dan bangga kerana Ktn dan Pekan dia dalam negeri yg sama iaitu PAHANG..

Bila berckp psl DS Najib ni..mmg la saya x kenal dia secara peribadi..tp sejak dia menjadi DPM..saya dpt saksikan beberapa perubahan yang benar2 membuka mata saya..yg paling ketara..kebajikan para peneroka FELDA ..saya sbg anak seorg peneroka terasa la sikit tempiasnya..spt yg kita sedia maklum..FELDA dimulakan oleh ayahnya sendiri iaitu Tun Abdul Razak..perdana menteri kita yg pertama..

DULU
  1. Bonus - x de
  2. khairat kematian - x de
  3. insurans - x de
SEKARANG
  1. Bonus - ada
  2. khairat kematian - ada
  3. insurans - ada
Hmmm...itu baru sikit..yg mana saya nmpk la..mmg terdapat pembaharuan dan kesinambungan yg ingin dibawa oleh DS Najib..sekurang2nya masyarakat FELDA tidak tersisih di dalam arus pembangunan negara yg bertambah pesat..

Saya berharap agar DS Najib meneruskan usaha murni beliau utk membantu rakyat dari semua golongan..bukan masyarakat FELDA sahaja (nnt ada org ingat DS Najib pilih kasih plak)..tetapi rakyat2 di seluruh negara..semoga konsep "Yang kaya bertambah kaya, yang miskin bertambah miskin" TIDAK digunapakai oleh DS Najib.

Saya terasa teruja untuk mengetahui apa lagi pembaharuan dan kesinambungan yang akan diberi oleh DS Najib..

"Satu Malaysia. Rakyat Didahulukan."

No comments: