Monday, August 24, 2009

1 Ramadhan 1430

Pada 22.08.2009 yang lalu bermulalah hari pertama umat Islam berpuasa..Ini merupakan tahun yg ke-3 aku menyambutnya sebagai isteri dan ke-2 sebagai ibu...

Kami telah bersepakat utk menyambut ramadhan kali ini dengan penuh kesederhanaan..pembaziran tidak dibenarkan sama sekali..itu pesan suami aku..

Menjelang saja ramadhan fikiran aku terus melayang terkenangkan ayah dan mak yg menyambutnya pertama kali di hospital..ayah msh tidak dibenarkan keluar..aku berdoa agar Allah S.W.T mempermudahkan emak dlm menjalani ibadah puasa di samping menjaga ayah yg sakit..aku juga berdoa agar ayah segera sembuh..Tiada apa yg dapat aku gambarkan melainkan berdoa dan berdoa agar diberikan kekuatan untuk menghadapi segala dugaan dan cabaran ini..

"Salam Ramadhan 1430"

No comments: